2009

Det har aret har osannerligen startat otroligt bra pa alla satt och vis for min och I's del aven om man kanske inte borde fira i dessa tider. For det ar inte bara ekonomisk katastrof runt om i varlden utan aven krig har i Israel.
Kanns helt surrealistiskt faktiskt. 

Ungefar 30 min bort har det slagit ner bomber och manniskor dott och skadats men anda marker jag inte av nanting har dar jag bor, forutom att folk borjat kora annu samre i trafiken. Som om alla ar i koma. Man ser alla nyheter pa TV:n, men fortfarande ar det som att det inte hander har, men det gor det. Och det ar riktigt allvarligt den har gangen.
Jag vet att det formodligen aldrig, och jag menar ALDRIG kommer bli ett slut pa oenigheterna sa lange Hamas och alla andra terrorister-gang finns, och formodligen inte heller pa de hundratals bomber som dagligen skjuts in till Israel oavsett vapenvila sa lange palestinierna inte har en annan ledare. 
For hur kommer ett slut kunna ske om man inte forsoker en gang for alla (NU) att forinta dessa djavular som forstor for resten av varlden??!!
Har sett de svenska nyhets-sandningarna och blir uppriktigt sagt forbannad over all osann j-vla smorja de lurar i folk.
Hur ar det mojligt att man kokar ihop sa mycket osant och faktiskt far folk att tro pa det? Ar svenskar sa godtrogna och inte kan lasa mellan raderna, det undrar jag. Speciellt nar jag verkligen fatt hora hur ni tror pa elandet?! (a andra sidan kan jag pa ett satt forsta eftersom vi ar skyddade emot allt otackt. Sverige vagrar sta for egen asikt)
Det finns alltid 2 parter i en konflikt. Att Israel valt att inte rapportera alla bomber som DAGLIGEN skjutits in under en valdigt lang period ar for att det har blivit som en vardag har. Fatta att det har blivit vardag att fa bomber inskjutna har och att standigt leva i skrack!! Jag skulle vilja se vilket annat land i varlden som skulle kunna ta emot det och inte forsvara sig till slut. ....-"Att losa konflikten genom att prata".. sa oskyldigt dumma vi ar i Sverige!!! Jag kan go on and on forever!!!!

Slutligen, det ar inte bara judar som ar fortryckta har, det ar VI, allihopa!! Ingen ar saker nagonstans, vare sig man ar jude, kristen eller muslim. Ingen ar fri!!! Det verkar det som att resten av varlden inte forstar, utan det handlar bara om att losa Israel/ Palestinierna-konflikten.
Det ar sa mycket mer an sa.
T ex, om allt vore frid och frojd, varfor finns numera den sjukt overdrivna sakerhet pa flygplatser runt om i varlden idag. Den skulle val inte behovas om allt vore bra, den existerade ju inte innan WTC och Metro-stationerna i London.
Nan som kan svar pa det tack?!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahahahahahahahahahahahahaha du borde lasa pa dina fakta innan du uttalar dig, fast du ar ju en true svensk tjej, stor i orden, liten pa jorden. Inte for att jag tror att nagon bryr sig om din asikt, men du gav mig ett gott skratt!! =) Sjalv bor jag ocksa har, konstigt att jag ser nagot helt annat an du.. ;o) Ha det sa roligt pa dina utlandsresor och annat roligt som hander i ditt liv!!

2009-01-03 @ 16:22:33
Postat av: Sandra

Vad var det för kommentar som tjejen ovan skrev? "Stor i orden, liten på jorden. True svensk tjej. Inte för att jag tror att någon bryr sig om din åsikt." En patetisk människa som skrattar åt vad andra tycker och tänker. Tråkigt läge.



Jag ville iallafall säga att jag gillar inte svensk media alls, de förstorar alltid saker och ska alltid överdriva och skriva massa osanna saker. Och jag förstår inte hur/varför många svenskar tror på media.. men alla har det väl i sig ifrån början att man ska lita på sitt land och att Sverige är såå tryggt och blabla och då innebär det väl (automatiskt kanske) att man ska lita på media.

2009-01-04 @ 01:56:17
Postat av: bloggagaren

till anonym: du bryr dig ju tydligen om min asikt annars hade du ju inte kommenterat?! och varfor vagar du inte skriva vem du ar? "stor i orden"...

har du hort talas om yttrandefrihet?



till Sandra: tack!! for precis sa ar det nog, som vilket annat land man bor i, man litar pa media aven om man kanske inte alltid borde.

2009-01-04 @ 09:33:23
Postat av: Anonym

hej natural blonde!!



nej jag bryr mig inte om din asikt, men du far garna tro att jag gor det =) det roar mig att lasa att du ska konvertera till jude, ditt klagande pa allt har mm som du skriver om, men tyvarr tror jag inte att du har sa manga lasare.. jo jag vagar skriva vem jag ar, men alla ar inte intresserade av att synas pa internet. och det ar roligt att du har en anynom blogg och papekar att jag ar anonym =) jag ar ocksa en naturligt blond tjej bosatt i Tel Aviv.. och please jag har val ocksa ratt att anvanda mig av yttrandefriheten, annars kan du ju ta bort kommentars funktionen.. och till din en persons fan club, ga och lagg dig.. zzz

2009-01-14 @ 07:26:37
Postat av: bloggagaren

Anonym: Kunde inte bry mig mindre om din asikt. Tycker bara det ar tragiskt att du inte verkar kunna acceptera att alla tycker olika. Jag ifragasatter inte dig for att du tycker nat annat och att du skrattar i mitt ansikte.

Sen forstar jag liksom inte vad du vill, jag menar, om du inte delar samma asikt som jag vad ar poangen att du yttrar dig har om du anda inte vill synas pa internet, vare sig du ar anonym eller inte?



Kul att jag kan roa dig om du nu tycker att jag har sa fel, MEN du kanner inte mig, har inte den blekaste aning om vem jag ar!!!

Bara for att jag skriver negativa tankar betyder det inte att allt jag skriver har ar sant. Jag kanske hittar pa och ar ironisk mellan sanningsenliga inlagg ocksa.

Det tankte du kanske inte pa?!

"stor i orden, liten pa jorden", kan jag tycka stammer battre in pa dig, Suck!!!!

2009-01-15 @ 09:37:17
Postat av: Anonym

ahahahahahahahahaha du agnar tid at att skriva en blogg dar du hittar pa saker.. nej det tankte jag faktist inte pa. men da tar jag och agnar mig at att lasa skonlitteratur i fortsattningen istallet for att folja dina fantasier =)

2009-01-15 @ 18:20:49
Postat av: bloggagaren

Trakigt att du tycker sa. Men allt ar ju faktiskt inte svart eller vitt hela tiden.

Och om du laser ordentligt sa skrev jag inte att jag hittar pa, jag skrev KANSKE hittar pa och det ar inte samma sak.

Dessutom, tror du verkligen att alla som har en blogg skriver exakta sanningen hela tiden?

De flesta undanhaller alltid nagot och overdriver saker och ting ibland, det ar ju det som gor att man fortsatter lasa.

Det okanda och mystiska..



Du far ha det sa bra da. Och jag far onska dig lycka till. Du hittar sakert nagot annat du tycker ar vart att lasa.

2009-01-18 @ 07:48:31

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0