preparing for hell

man marker att sommaren borjar ga mot sitt slut nu. det ar fortfarande varmt, men kanslan att springa till stranden har avtagit rejalt. och det ska tydligen regna idag. mulet och gratt. trist.
fast jag ar ganska glad for det anda. min kropp varker overallt. jag ar i mycket stort behov av massage kan jag saga. 
(har ni haft kanslan av att det kryper och drar overallt? man vill stretcha ut sig, men hur mycket man an forsoker gar det inte.)
sa att ligga hemma och bara mysa med I, titta pa film och vila ar helt ok idag. verkligen.
det har varit en jobbig arbetsvecka eftersom jag inte ar helt aterstalld sen influensan, alla krafter har gatt at till allt annat an att bli frisk.
och pa mandag ar det NYARSAFTON, Rosh Hashana, sa maste samla all energi jag har for det kommer se ut ungefar som det gor pa IDOL-auditions pa salongen. folk har namligen en tendens att alla komma i klunga i sista sekunden har da det ar helg eller hogtider. helst nar man packat ihop och ar pa vag hem.
kan bli helt rosenrasande galen ibland, for kan inte forsta, eller vill inte rattare sagt forsta vad som gor att det ar sa viktigt att man maste se perfekt ut i haret for en Shabbat t ex?
who cares liksom?!
det ar klart kulturen inte ar och kan vara densamma har som i Europa, men varfor sant hysteri?


Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0