alltsa, arligt talat

jo, jag var ju faktiskt pa semester nyss.
fast nja... semester och semester.. jag kallar det hellre, "aka och halsa pa en vaninna"..
hade det valdigt mysigt och trevligt pa alla satt och vis, (fri fran jobb och ansvar) men anda var det inte som jag hade tankt och velat haft det. det var inte heller mitt fel men jag visste redan da jag fick hora det att det skulle bli komplikationer. det blir det alltid pa nat satt nar man reser med andra, men inte sa har.
misstaget var att vara basta vanner bestamde sig for att i sista sekund bjuda med en vaninna med 6 man baby i ren sympati vars pojkvan iskallt dumpat henne innan nyarshelgen. tyvarr svarade vaninnan ja pa ett pastaende som fran borjan var ett hogt tankande, men blev allvar da svaret blev utom forvantan.
omtanksamt gjort, men om jag far saga sa forstorde vaninnan allt eftersom hon dessutom ej kunde vara i solen och pa stranden p ga lazer-behandling. sa!.. vad dar att gora?! alla vet att Eilat= sol och strand.

kalla mig spoiled, vad ni vill!
men efter att ha bott har lite mer an 2 ar ar resor inom Israel inte langre beraknad som en semester for mig. dels for att Israel inte ar storre an ca 8 timmars bilfard fran norr till soder, ens det? men ocksa for att jag varit sa manga ganger i Eilat att jag tappat rakningen. (kan ni tanka er att jag en gang i tiden faktiskt var helt obscest i tanken pa att aka dit p ga vaderleksrapporten i Aftonbladet.. sol och varme.. och Eilat var alltid varmast sa dit ville jag aka till varje pris, bort fran kalla, graa trista Sverige fast jag inte ens visste var det riktigt lag) och det enda som bidrar till att aka dit ar just , min basta L och stranden..  
allt annat ar totalt ointressant, och trakigt..

.

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0