Mizrad Hapnim

da var det dags igen for mitt arliga besok pa Mizrad Hapnim (ENG: Ministry of Interior/ SV: Imigrationsverket) for att fornya bade VISA:t, arbetstillstandet och ID-kortet. lyckligtvis har jag inte fatt erfara nagra konstigheter utover det vanliga de tidigare 2 aren, men man ska aldrig sitta riktigt tryggt i stolen bara for att allt gatt som pa rals innan, utan det bor nog forekomma visst tvivel och pirr for vad som komma skall.
har nog aldrig sett san oordning nagonsin som pa deras kontor i Ramat Gan namligen. herregud! sager jag bara. hur kan folk jobba i san otrivsam miljo? och annu mindre, hur i h**te hittar de saker dar?! fast det ar ju det de inte gor har jag hort. att spara filer i en dator verkar for komplicerat dar tydligen, och for att inte tala om FOR hightech. manga sokande har blivit av med bade ansokningar och dokument lika ofta som en normal person byter underklader. ofta alltsa. och det ar darfor det dar pirret finns hos mig.

idag tankte jag dessutom dra till med en onskan/fortur om att fa ett blatt (israelisk medborgare) ID-kort istallet for ett gult (tillfallig medborgare). det skulle gora mitt liv, och framforallt mitt studerande sa mycket lattare.
och hans satt att godkanna.


Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0