Yom Hazikaron

har nog aldrig varit sa lost som igar kvall. igar var det namligen minnesdagen for alla soldater som omkommit i krig. ( Yom Hazikaron) hela landet star blickstilla i 1 min samtidigt for att hedra och minnas det tragiska.
vi hade anda religionslektion som vanligt och det var pa ditvagen allt borjade rora till sig ordentligt. dar jag studerar satter jag vanligtvis inte min fot mer an just da, vilket betyder att jag har noll koll hur man kor i staden mer an till lektionen. igar stangde polisen av hela omradet just dit jag skulle. det var mer eller mindre kaos pa vagarna. det gick inte att komma fram nanstans vart man an forsokte. efter 40 min fick jag lite smatt panik for forsokte kora runt och hitta en vag som gick, men det blev bara varre och varre, jag var helt vilse. forsokte stoppa folk och fraga men ingen ville hjalpa mig. sa jag ringde I som inte heller var till storre hjalp. av nan slags tur eller hogre makt lyckades jag till slut komma tillbaka till dit jag skulle och da hade polisen slappt upp alla vagsparrar. jag fick senare veta att det var pga en ceremoni i en synagoga som detta hade gjorts. snacka om jag var less och riktigt irriterad.
hela dagen igar var ett langt lidande. allt var bara at h-vte. fran morgontraffikens kaos till efter jobbets och sen da.
somnade pa 2 sekunder.

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0