personlig mekaniker sokes

ahh jag blir galen!! har precis varit och besiktat bilen och allt ar bra forutom en sak som gor att min bil forbrukar mer bensin an den borde gora. suck!! det ar bara trassel med min bil hela tiden verkar det som.
fick byta batteriet for nagra veckor sedan, hade punka pa ena framdacket nyligen och fick kosta pa en hel del for att fixa styrningen. anda ibland funkar inte stereon (vilket ar otroligt viktigt nar man sitter i bilko jamt och standigt), ena fonsterrutan pa bilen spelar mig spratt genom att hissas upp och ner nar den sjalv vill gora det och sen har vi alla dessa smafix som maste justeras hela tiden. jag glomde tillagga att laset pa ena framdorren inte fungerar ocksa. det slutade lasa och oppna bara sadar en dag.
da kan man ju fundera varfor jag inte byter bil helt enkelt, till en nagon nyare och palitligare bil. grejen ar den att jag inte vill gora det av manga skal. ett av dem ar parkering. i Tel Aviv ar det nastan omojligt att hitta parkering och med denna lilla handiga bil kan jag trycka in den nastan var jag vill och det leder mig till en annan orsak till varfor jag inte bor byta.
nya bilar blir alltid repade och intryckta bade fram och bak sa fargen lossnar sa pga just det; att alla "parkerar" sina bilar oavsett om de far plats eller inte gor att jag inte vill ha ett vralak.
det hande t ex min kompis. nagon hade backat in i hennes bil och lamnat varsta bucklan efter sig utan att skriva en lapp. detta resulterar nu i att hon forst och framst maste betala nagot hon inte gjort, och om hon vill salja bilen forlorar hon en hel del pa det for nasta kopare kommer tro att hon varit med om en olycka som gor att vardet sjunker. sa vad ar meningen med en ny bil som man anda inte far ha ifred utan att nan ska vara framme och kladda pa den? ingen alls i landet Israel

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0