telefonsvarartanten, slang dig i vaggen

ahava rishona (first love).. ja, den var inte sa dum anda. jag pratar forstas om min nyinkopta glass innehallande smak av jordgubb, vanilj och hjartformade chokladbitar som jag sa fint belonat mig med for denna dagens helvetiska telefonsvarar idioti jag spenderade hela min formiddag med att forsoka lista ut nar jag ringde min bank. de fa ord jag inte vet vad de betyder anvander de givetvis i sana har tillfallen. jag tycker att det ar sa otroligt dalig service att de bara har en vagledande rost pa hebreiska alternativt ryska. och sen nar man val lyckats komma ur alternativen och kommer fram verkar det inte heller finnas en enda normal manniska som kan prata engelska. aven om jag forstar och pratar hebreiska tar jag hellre det sakra fore det osakra nar det galler information om min kapital sa jag ar faktiskt helt oforstaende i denna fraga. hur gar det till att man ar 2008 inte kan prata engelska?!!! spanska verkar folk inte alls ha problem med att lara sig ur dessa urlojliga sapor som visas pa VIVA. sa vad ar problemet? avsaknat intresse eller total inkompetens?
image238
slutet pa denna historia blev att jag fick aka till banken personligen och reda ut mitt arende.
det har ar inte forsta gangen det hander och lar knappast bli den sista. varfor ska allt vara sa komplicerat i det har landet? varfor ska man alltid bli irriterad och upprord over saker som egentligen inte ar nagot att bli stord over forutom har? for sanningen ar den att sa ar det. varje morgon vaknar jag och bara vantar pa att nagot ska komma och sla mig i ansiktet. ar det inte en bilforare sa ar det nagot annat onodigt som jag aldrig i hela mitt liv stott pa. varfor?!!


Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0