Purim

sur som citron, ja det ar hur jag kanner mig den har morgonen. det borjade redan igar i och for sig. anledningen? jo, min kara pojkvan kom precis hem fran en fest och detta kan betyda inget party for min del denna helg.
skit!! blir sa less pa att jag ar bland den enda av alla jag kanner som alltid alltid jobbar pa fredagar. och nu nar det ar nat slags firande, annu storre anledning att vi har salongen oppen.
idag borjar namligen "Purim" som firas liknande som Halloween. egentligen har den har hogtiden ingenting med att maskera sig att gora utan handlar om nar judarna overvann Kung Ahasuerus plan att forinta, forvilla och lagga en forbannelse over dem for en himla massa ar sedan. mer om detta kan man lasa har.
med andra ord, det kryllar av fester och min mobil ar nerringd av inbjudningar. men vad hjalper det nar man har en karl som ligger forstord i sangen. det ar klart att jag kan ga sjalv, men eftersom vi inte bor mitt inne i centrala Tel Aviv har jag ingen lust att trassla med taxi hit och dit.
dagens i-land problem.. suck.
image243


Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0