kort sammanfattning

ska forsoka att inte vara alltfor negativ nu, for att da sammanfatta min semester (som blev Thailand for er som inte visste). jag kan lugnt pasta att det inte riktigt var som jag hade tankt, MEN det var helt ok om man da utesluter att 40% av alla turister kom fran Sverige. nu ska ni inte tro att jag ar anti svenskar pa nagot satt, tycker bara att det ar jakligt trakigt att aka till ett land sa langt borta men anda kanna sig som om man vore i Sverige. det var en av anledningarna till att jag fran borjan vantat sa lange till att aka dit av just den vetskapen att det ar ett populart resmal for svenskar. jag ar nog inte helt ensam om att tycka det ar lite sma trist. jag menar, man aker ju till ett annat land for att utforska nya kulturer och platser och da tycker jag definitivt inte att man ska kanna sig som man sitter pa en strand hemma i gra-Sverige. har jag fel?
kanske ar det jag som ar patetisk som inte vill beblanda mig med vart folk nar jag reser runt, men lat mig vara det da. har inte alls nan lust att bli helt lyrisk av att satta igang en konversation som typ later "wow, ar du ocksa fran Sverige?!!, " so what?!! det ar knappast konstigt. konstigt ar folk som tycker de ar speciella for att de ar det.

image235

Kommentarer
Postat av: J.

Jag känner precis likadant med typiska "svenskresmål". Sen så tycker jag att det är jobbigt när man berättar att man ska åka någonstans och alla har massa tips "du måste gå till den baren/restaurangen" och "missa inte det stället". Jag vill upptäcka saker själv!

Men kul att höra att resan var bra i övrigt. Hoppas att du blev utvilad!

2008-03-07 @ 09:25:04
Postat av: moi

thank u sweetheart!!

2008-03-08 @ 06:10:11

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0