kanske jag forstar anda

den senaste tiden kanner jag att mitt beteende borjar andras mer och mer at det hall jag absolut inte vill. hur mycket jag an forsoker att motsta gar det helt enkelt inte.
i borjan nar jag var nyinflyttad resonerade jag som sa att det skulle vara en omojlighet for mig att andras, t om att jag inte heller skulle bli van med attityden som finns i detta land, just for att jag inte pa ett enda plan av mig sjalv tycker att man ska bete sig som ett  "ass" mot folk utan anledning. nu verkar det dock som att vare sig jag ville eller kunde sa ar jag i samma smet som alla andra.
har diskuterat detta sk fenomen med nagra stycken och de kan halla med mig pa alla punkter forutom anledningen till att det ar en sjalvklarhet varfor folk faktiskt beter sig sa oforskamt har. sjalv tycker jag inte alls att det bor finnas en forklaring. oavsett om det pagar fortryck och krig har jamnt och standigt. borde man inte bli mer uppmarksam pa vad man kan forlora och darmed ha en mjukare framtoning an att hela tiden vara helt galen och stressad. kanske jag fortfarande ar for nyinflyttad for att forsta, dessutom ar jag inte jude sa jag kan nog omojligt forsta hur det maste kannas att hela tiden ha hot om utrotning i skallen.
detta ar tyvarr en fraga som aldrig kommer att forsvinna sa lange "dom dar" typerna (som inte bor ha hogre namnvarde an sa) finns som tycker att det ar det mest naturligaste i varlden att tycka och vilja gora till vilket pris som helst, att forinta Israel fran kartan. varken intellekt eller resonemang verkar finns i deras ordforrad for fanns det nagot dar skulle de genast forsta varfor det ar sa otroligt langsokt att "kriga" om nagot som hande for 1000-tals ar sedan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nakbah borjade for 60 ar sedan...

2008-05-19 @ 15:10:15

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0