and another time

idag tankte jag prova min lycka igen med att komma fram i kon pa Posten. mitt talamod tog slut nar jag igar vantade lite mer i en halvtimme och endast 5 personer innan mig hade utrattat sina arenden och jag fortfarande hade 20 nummer kvar att vanta. dar jag bor har vi namligen varldens minsta postkontor och det verkar som om det alltid ar hundratals manniskor som behover ga dit samtidigt och hela tiden under deras oppningstider. man maste rakna med att det tar MINST 1 timme, och da ar man lyckligt lottad. nu har de dock inforskaffat nummersystem som t om visar numret stort pa en plasma-tv samtidigt som en rost bokstavligen skriker ut vems tur det ar. givetvis ar det fortfarande kaos och samma fragor om vem som ar sist i kon som galler.
image239
ska nog pallra mig dit snart sa jag slipper stressa som vanligt. har 2 parkeringsboter som jag tankte vara sa duktig att betala in i tid. for om en manad ska jag till domstolen och fa mitt arende uttrattat angaende den dar gangen jag blev stoppad av polisen som sa att jag korde mot rott. vilket jag inte gjorde!! hade det inte varit for att jag bara haft mitt korkort i 1,5 ar hade jag struntat i det, och betalat de 2000 kr de vill ha, men eftersom man far valdigt manga prickar pa sig som ny forare (vilket innebar inga fler misstag och kortet blir indraget) tankte jag atminstone forsoka fa dem att glomma bort allt. mina odds lutar at ratt hall om jag sager sa.

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0