att ma bra fast man dog

precis innan jag somnade pa riktigt igar dromde jag att jag krashade med bilen och vaknade upp i ett ryck som om jag hade varit utanfor min egna kropp, likasa i morse. kanner mig skakig. undrar vad den har drommen kan betyda. har aldrig nagonsin forr dromt att jag dor, lite skrammande faktiskt. kan man sjalv do i sin egna drom forresten?

behover gora mer kaffe sa jag vaknar upp till verkligheten.
kanske de 2 blodproven igar, (ett i varje arm) gav nan slags instabilitet i kroppen men att det skulle vara fram till nu verkar minst troligt. for frisk ar jag iallafall. har ar de valdigt duktiga pa att gora prover pa en med jamna mellanrum. HIV, hepatit, hjartats rytm, brostundersokning osv. igar gjorde jag aven ett prov om min genetiska uppbyggnad som man tydligen bor gora en gang i sitt liv for att kolla laget.
kanns tryggt att de bryr sig sa mycket om befolkningen har. nar jag bodde i Sverige var det lite si och sa med det dar. kan inte minnas att jag gjort halsoundersokningar och prover varje ar for att vara pa den sakra sidan. har spelar det dessutom ingen roll om man ar i forhallande, HIV och hepatit maste kollas varje ar, och brosten varje 6 manader for att inte ev cancer ska spridas.
ett jakla spring har det varit till halsocentralen de 2 aren jag bott har, men att fa veta att man ar ok gor det vart det. mer an ok dessutom, hur det nu gar ihop med mitt blossande. bor sluta med det ocksa. det ar ju faktiskt inte bra. om t om min chef som har rokt i hela sitt liv och ar 10 ar aldre an mig kan sluta ska det val inte vara svart for mig heller, eller?!
har dessvarre forsokt med det ett antal ganger och det ar allt annat an latt. har provat allt fran tuggummin, plaster och inhalator utan vidare framgang, men kanske inte funkat for att jag inte riktigt velat sluta. men jag tror jag vill det nu.
man maste ju borja tanka pa framtiden, och i den vill jag inte se ut som en foraldrad gammal karring nar jag ar ung.

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0