bilproblem

min lilla bil-skrutt har varit hos mekanikern i 2 dagar nu. han visste fortfarande inte var felet var igar efter att ha bytt ut diverse grejer mer an att den drar fruktansvart mycket mer bensin an den bor. med tanke pa att jag redan tankat i 1000 spann pa mindre an 2 veckor som i vanliga fall skulle ha rackt en hel manad och mer, och att notan for alla reparationer bara vaxer (uppe i betydligt hogre summor an jag raknat med) hoppas jag verkligen att det fixar sig under dagen och att den gar igenom besiktningen en 4:e gang idag for efter imorgon far jag inte kora med den langre.
jag har inte tid med sant har trams. det ar tur att vi fortfarande har hyrbilen kvar som I haft i vantan pa den nya bilen sa jag kan ta mig till jobbet, men det ar onodigt mycket pengar vi slosat nu pa transportering senaste. pengar som man kan lagga pa betydligt roligare saker. det ar t om dyrare att ha bil har an i Sverige hur det nu gar ihop, men sa ar det iallafall. vilka bekymmer man har, men det har ar ett helt nytt amne som jag blivit insatt i. innan Israel hade jag inte ens korkort och tankte da inte pa vilka utgifter det ar att ha bil. skatt, forsakring, bensin och ev. reparationer...

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0