bla bla bla

min dag ser valdigt lovande ut for en gangs skull.
min vaninna L fran Eilat med hennes vaninna S kommer namligen hit for att avnjuta S sista tid har i Israel.
det ska bli mycket trevligt. ska forsoka hinna med att guida dem sa mycket jag kan innan jobbet, bla. Sheinkin, Shok Ha Carmel och Jaffo-market. 
egentligen tycker jag inte att Tel Aviv har sa mycket intressanta platser att besoka, men for nagon som inte bor har antar jag att det blir lite annorlunda aven om det inte ens ar i narheten av stader som t ex Barcelona eller Granada.
nastan all historisk arkitektur har tyvarr tagits bort eller byggts over pga Landet Israels inkompetenta vardering om finders keepers, dvs den som hittar nagot av varde pa sin mark far gora vad den vill med det, och med sagt forstar ni da alltsa att de flesta inte bryr sig ett skit har. for aven om de flesta byggnader finns kvar i Jaffo ar det ingen som brytt sig om att renovera och bevara de vardefulla utan later det forfalla. -"battre att bygga nytt"-attityden typ.
 sa dar kom aven en annan sak in pa listan over saker som gor att Israel ar raka motsatsen och annorlunda an andra lander. konstigt egentligen, for nar jag tanker Israel kommer historia upp som forsta ord sa man forvantar sig ju det mer an bara i Jerusalem, och visst finns det en del platser till men de ar alldeles for fa. K-marking, vad ar det liksom? det verkar onodigt..


(na, det har huset star fint i Istanbul)


Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0