skumma fredags rus

min fredag har hittills varit over forvantans bra med tanke pa att jag nastan forsov mig i morse, igen! andra gangen den har veckan och det ar verkligen inte likt mig. och jag hatar det for dagen brukar bli helt fel, som om man vore i en drom. huvudet ar med men kroppen sover, allt gar pa auto-pilot.  for gar jag inte upp 1 timme innan jag duschar ar jag vanligtvis inte manniska. att jag av nan skum anledning hann med bade att gora kaffe och dricka, duscha, kora till jobbet, leta parkering, parkera och kopa is-kaffe pa hela 45 minuter och da hade jag 15 minuter tillgodo innan dagsverket borjade ar en gata. helt sjukt och riktigt stolt over mig sjalv var jag, for om ni visste var jag bodde ar det i princip totalt omojligt om det vore en vanlig veckodag.
att det pa fredagar ar fritt fram for vilken hastighet man an vill kora hade jag med min annars osynliga tur med mig idag. det polis-fritt pa vagarna morgonen innan erev-Shabbat (fredag).



det var nog darfor jag glomde paminna I om att gora Kiddush for en gangs skull. det ar valdigt viktigt for mina studier, aven om det formodligen inte kommer bli sa mycket att gora av nar jag val ar fardig. vi far se. for det ar ju faktiskt trevligt, i forutsattning att man ar ett gang som ater middag och umgas. oftast gor vi inget sant just idag. vi har denna kvall som var allra egna. bara vi tva tillsammans och myser. sa jag bor ga tillbaka till I's varma famn nu. godkvall pa er.

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0