jag kan visst

snart ar jag pa vag till min sk religionslektion, som nastan alltid pa tisdagar.
har suttit och pluggat och svarat pa en hel del fragor (nastan 10 A4-ark for att vara exakt) for att vara ordentligt forberedd. tack vare att I lovade min Rabbi att jag skulle lasa pa allt jag bara kunde for att jag missade klassen forra veckan ska jag fa ett muntligt forhor for att bevisa att jag kan mer an jag verkar pa lektionerna ikvall. tack for den liksom. men det ar som det ar, nu eller senare spelar ingen roll. jag kan vad jag kan nu, och vad jag inte vet far jag lara mig sa smaningom.
hade vi inte varit sa manga som vi faktiskt ar (10st) hade jag sakerligen babblat pa mera, men nar inte en enda av de andra pratar engelska utan bara ryska och hebreiska tycker jag det ar elakt att prata infor dem (fan vad tontigt svenskt artig man ska vara da!!!) och svara pa ett sprak de inte beharskar (for ibland kan jag bara inte svara pa hebreiska).
sa blir det ju aven nar de svarar ibland, men da forstar ju alla utom jag och de kan ju inte ratta sig efter mig tyvarr, hur garna jag an vill och tycker att de bor. engelska maste alla kunna, punkt slut.

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0