vardagsbekymmer

Nu har jag min chans annu en gang sen i sondags sa jag ska forsoka att ta tillvara pa den. For andra gangen den har veckan stalldes namligen min religionslektion in som jag skulle haft nu pa morgonen vilket betyder mer fritid att utova t ex sportrelaterad aktivitet pa innan jag borjar jobba.
Det ar bara det att det sa kallt ute nu sa vill inget hellre an att krypa ner under tacket igen. Av nan anledning har det varit ett aterkommande regn och skitvader senaste manaden varje tisdag och onsdag. Varje tisdag eftermiddag borjar det och fortsatter till onsdag formiddag. Markligt..
image215


Vidare till min semester ledighet sa fick jag fritt fram att aka ivag, med en endaste liten hake. Som egentligen inte alls ar sa liten. En av delagarna (Z) pa jobbet vill ocksa aka ivag, och planerat ungefar samtidigt som jag vill, vilket betyder en omojlighet. Bara en av oss far aka i taget. Grejen ar den att Z har statt pa stand-by i 2 manader hos flygbolaget i hopp om att fa flygbiljetter till halva priset om nagon avbokar. De kan ringa upp honom vilken dag som helst och da aker han. Far han inga biljetter innan 16:e februari aker han da istallet for det ar tiden for att fira sin brollopsdag.
Detta gor mig oerhort frustrerad for oavsett vilka biljetter vi hittar sa kanske vi iallafall inte kan anvanda dem ifall han far ett samtal dagen efter vi bokat dem. Fick valet att aka nu pa direkten, men det ar inte sa enkelt. Dessutom spelar ju givetvis priset in i fragan ocksa. Vet inte varfor, men biljetterna ar helt sjukt dyra for tillfallet. Vi planerade att vanta till efter jul och nyar da det oftast ar bade mindre folk som aker och billigare, men det verkar som om allt ar emot oss for tillfallet. Blir det inte av blir jag vansinnig tror jag. Har vantat sen forra aret pa det har da vi egenligen skulle ha akt, men inte kunde pga att vi kopte lagenheten och hade fullt upp med renovering.
Well, wish me luck.
image216

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0