off i go

Jag overvager att inte ga ut igenom dorren for att rora pa min losa kropp utan agna lite tid at att plugga. Det ar verkligen nagot jag bor syssla med atminstone en liten stund har hemma varje vecka. Det kanns som jag bara kommer upp med en massa undanflykter for att slippa det hela tiden. Jag har liksom ingen ro till det. Det ar mycket roligare att sitta och diskutera med nagon om hur saker och ting star till an att forsoka forsta genom att lasa hela tankesattet bakom det ena med det andra i religionen. For det ar ju inte bara Torahs ord utan aven Shachavims forklaring som galler, och sen kan det aven vara Moktse, dvs mycket att halla reda pa.
Sen finns det ju en hel del boner att ha koll pa. Vilka man gor nar och var och vad man laser extra beroende pa vilken dag och hogtid. Ingenting ar det samma och det ar meningen att jag ska kunna dessa nastintill utantill pa hebreiska, eller atminstone namnen pa dem och dess budskap.
image217
Bara av att jag sitter och skriver ner detta blir jag lite matt. Har ingen inspiration for det har just nu, (vill bara ha semester!!)  Hade jag haft en pojkvan som var lite insatt hade det varit mycket enklare, nagon att fraga om saker och ting, men jag har ju inte det. Bara for att man ar jude betyder inte att man har koll pa allt ska ni veta. Lever man inte ett liv som ortodox kan man omojligen veta allt detta som jag just tagit upp.


Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0