mat-bekymmer

efter att ha konverserat alldeles for lange de senaste dagarna med min chef blev det varken ''Osteria Da Fiorella'' eller ''Toto'' (som ska vara en av de basta smakupplevelserna nar det kommer till italiensk mat i Tel Aviv), inte ens hit som jag hort sa mycket om, utan Boccaccio som vi ska fira I's fodelsedag ikvall pa.
jag hoppas verkligen att M har ratt i vad hon sager. I ar lite av en finsmakare sa minsta lilla miss kan forstora hela middagen. det ar just en av anledningarna till varfor jag verkligen hatar att laga mat ocksa. inte nog med att det ar lite jobb med det hela, men att ocksa behova oroa sig for om han kommer gilla det eller inte tar for mycket energi. alldeles for manga ganger har han blivit helt galen nar det inte haller mattet.
nu later det varre an vad det egentligen ar, for klart man blir besvken om man forvantat sig nagot annat. men ibland har I alldeles for hoga tankar om min prestation i koket och nar det inte blir som han trott tar hans israeliska sida over pa ett helt onaturligt satt som inte gar att beskriva. men elak, NEJ det ar han inte!!!
snarare ARLIG som vi svenskar knappt vet hur det stavas. det ska alltid hymlas hit och dit och man ska saga det pa ett fint satt osv. varfor da kan man ju undra. att det inte skulle vara snallt mot den personen? att den blir ledsen?kanske det. 
men a andra sidan ar det inte snallt att ljuga henne/honom ratt upp i ansiktet heller.
sa...vem har ratt da?


Kommentarer
Postat av: J.

Man kan ju säga saker på olika sätt. Man behöver ju inte låtsas som att man gillar något man absolut inte tycker om, men man behöver ju inte skrika och gorma heller, om du förstår vad jag menar..

2008-01-05 @ 12:49:14
Postat av: Jag

Absolut, men jag tycker anda fler personer an vad det formodligen ar bor fa vara med om det atminstone en gang i livet, att fa hora sanningen utan bomull.
Det ar nyttigt och larorikt

2008-01-05 @ 16:02:11

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0