day from hell

Vaknade sa otroligt trott igar med onda ogonfransar sa jag knappt kunde se, hur man nu kan ha det.
Vadret var gratt med sporegn och ater sporegn. Val pa vag till jobbet, inte nog med att min bilstereo flippat ur och bara brusar  trodde jag att det inte skulle vara sa hemsk trafik for det ar det aldrig den tiden jag ger mig ut. 
GIVETVIS av nan idiotisk forklaring var typ alla, ja ALLA som ager en bil ute precis samtidigt vilket resulterade i 1 1/2 timmes korande i medelhastighet 20km/tim, en stracka som i vanliga fall tar mig 15 min. 
Forst trodde jag att det kanske hade varit nan olycka (for det ar det alltid nar det regnar har eftersom folk inte vet hur man kor) men det var det ju inte, bara vansinnigt vardelosa bilforare ute pa vagen.

image211

Pa jobbet skamtades det sen om just det, for folk vet inte hur man kor i regn i detta land. Sa jag hade ett mycket smart tips tycker jag, namligen att dom kan ta bussen sana dagar sa folk som vet hur man kor kan fa komma i tid och bli besparade detta lidande.
2 timmar senare brakar jag med den nya killen pa jobbet. Detta resulterade i att jag nu mer an nagonsin tycker han kan ta sitt pick och pack och dra darifran. Inte nog med att han stinker svett och ovard, ( t om chefen har sagt till honom 2 ggr om det) ar totalt utseendefixerad och bara star och blanger pa sig sjalv i spegeln precis hela tiden, tar valdigt valdigt lang tid pa sig med precis allt han gor tror han sen att han ar bast pa allt.
Han ska alltid forsoka fa folk att kanna sig mindre an honom och det gor mig vansinnig.
Jag blir galen pa puckade manniskor!! Stamningen var allt annat an pa topp efter det och det var fortfarande bara morgon...
Dagen flot pa valdigt valdigt langsamt och hade ingenting att gora till precis da jag ska ga hem. En kund kommer in och snall som jag ar gor jag slingor pa henne. Min snallhet gav mig en parkeringsbot som sa fint vantade pa mig da jag slutade, bara 2 minuter innan jag kom hade parkeringsvakten varit framme. Sa otroligt irriterande.
Dagen slutade med att jag sitter och halvsover pa min religionslektion som inte alls var till for studier. Det var en liten fest for de tjejer som klarat provet. Jag hatar tiden vi har lektionen pa i vanliga fall, alldeles for sent pa kvallen da man har jobbat hela dagen och sen maste sitta och koncentrera sig pa omojliga hebreiska ord. Igar var det da givetvis en massa massa langa laaaaanga inlagg pa ryska som gjorde att jag fick nog. Vi var 2 som satt och led for de aldrig ville sluta prata. Jag onskade att jag aldrig slosat min tid pa att aka dit for precis ingenting, ville helst av allt bara ga och lagga mig och stanna inne for ovadret men..
Jag gladjs for dem som klarade provet, med hade inte behovt vara med.
1 timme senare an vanligt slutade vi och fick borja mitt obligatoriska letande efter parkering nar jag val var hemma.
Jag tror jag spenderar mer tid att leta parkering an vad jag gor att styla till mig. Sorgligt..


Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0