boter och ater boter

sen jag fick min egna bil har jag hunnit blivit stoppad av polisen 1 gang som gett mig 1000 shekel (ca 2000 kr) i boter for att kort mot rott (vilket jag absolut inte gjorde!!!) och fatt 3 parkeringsboter. detta inom loppet av 2 manader. det ar helt j**la sanslost.
de senaste 2 parkeringsboterna har jag inte ens en aning on hur de sattes pa min bil da jag har nagot som kallas for "Cellupark" som innebar att man bara ringer ett samtal fran mobilen sa satts parkeringsmataren pa automatiskt for min bil och sen dras det fran mitt VISA-kort. mycket smidigt kan man tycka. problemet ar bara att man maste gora det var 3:e timme sa finns det ett glapp pa en minut kan nan idiotisk lapplisa hunnit vara dar och tryckt dit en bot.
igar blev jag vansinnig nar jag sag vad jag fatt da jag skulle aka hem. for igar ar jag bergsaker pa att de gjort helt fel och likasa forsta gangen. jag blir sa trott da jag tanker pa vilket extra-arbete jag skaffat pa mig med det har, ska jag behova fa dagliga rapporter om nar och hur jag parkerat for att ha battre koll?, och om det kommer vara sa har hela tiden. det orkar jag inte med. det var ju meningen att det skulle vara sa enkelt, att jag skulle slippa springa ut var 3:e timme och satta pa min Easy-park dosa eftersom ibland kan jag helt enkelt inte pga mycket jobb.
men da jag hade den hade jag atminstone uppsikt over min bil, nu har jag ingen aning om vad som forsiggar dar ute pa gatan.


Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0