Jul= Chanukka

det ar helt galet att det ar julafton pa onsdag. jag kanner ingen som helst julstamning what so ever.
solen skiner och det ar runt 23 grader fortfarande. den sk vinter som alla vantar pa ar obefintlig har.

men bara for att forsoka fa till lite jul har (aven om jag inte firar vanligtvis) hade jag anda tankt att baka lite lussekatter och hitta nejlikor att sticka i apelsiner sa det doftar lite juligt. problemet ar bara att jag inte har en susning om vad det heter pa hebreiska. det vet inte ens I sa det blir till att lukta ordentligt pa alla kryddor som finns att tillga pa natur-butiken nar den oppnar ikvall. det ar sa trist att allt ska vara stangt sa har pa en lordag da man har oandliga mojligheter.

sen maste jag hitta en fin Chanukkia (atta-armad ljusstake for Chanukka) tills i morgon da man ska tanda forsta ljuset. jag vill ha en riktig i silver och inte en san dar man kan kopa pa matbutiken i nodfall.


 

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0