att vara på vischan är ingen hit idag

depression..det är tyvärr vad jag får av att vara här ute på vischan. utanför Gävle alltså..
har suttit och väntat hela dagen på att något ska hända men än så länge är det väldigt dött kan jag säga.
den enda kommunikation jag har med att komma in i "civilisationen" är inte mycket att hurra för eftersom den är indragen nu under sommarlovet. jag pratar förstas om bussen. det går ca 3 st om dagen, och tyvärr insåg jag just att jag missat en av dem. skojigt, NOT!!
å andra sidan är jag ju här för att träffa min kära familj så ska väl inte sura för att det inte händer så mycket.
det visste jag redan innan jag kom hit att det skulle vara så här lugnt. det enda man hör är fågelkvitter om ens det och det är ganska skönt för en gångs skull nu när jag tänker efter. man ska njuta medans man kan, för när jag väl kommer hem är det något man kommer sakna. all grön och fin natur, den friska luften och den totalt ostressiga omgivningen.
man vänjer sig lätt antar jag. med eller utan ljud. men en sak vet jag iallafall, att jag aldrig kommer flytta tillbaka hit, Stockholm är enda alternativet i Sverige.
den här landsbygds-mentaliteten med dess okunnskap och fördomar driver mig nämligen till vansinne.
för hur mycket jag än saknar min familj och vänner räcker ett besök om året gott och väl.

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0