uppklarat och nice

nu kan jag slappna av igen. jag blev lite orolig nar jag forst fick syn pa den kvinnliga domaren i rattssalen idag. hade inte alls blivit forvanad om hon hade borjat pressa mig hardare bara for jag ar tjej och blond och dessutom inte fran Israel, men det gjorde hon inte. inte heller hade hon nagot emot att prata engelska (man maste ju faktiskt utnyttja det ibland, aven om min hebreiska ar hyfsat bra, men det vet ju inte hon).

som jag berattade tidigare blev jag ju stoppad av polisen och anklagad for att kort mot rott for nagra manader sedan.
jag overklagade min "dom" bara for att man far en massa varningsprickar pa sig, och far man for manga mister man korkortet. och det ville jag ju saklart inte skulle handa (skiter fullstandigt hur mycket jag maste betala i boter, men prickar, nej tack) sa jag fick alltsa pallra mig till domstolen idag for att gora upp.
infor alla "askadare" (minst 50 pers satt i salen och lyssnade och fick reda pa precis allt om alla innan deras fall togs upp) gjorde vi slutligen en kompromiss, en mycket god sadan tycker jag. om jag erkande att jag atminstone kort mot gult skulle mina prickar tas bort men jag var tvungen att betala boten inom 2 manader annars skulle det bli fangelse.
vi kunde aven ga till hogsta domstolen med arendet och jag skulle behova debattera med killen som gav mig boten. men det har jag ju absolut ingen lust med sa jag ar nojd med vad som styrdes upp, aven fast jag ocksa fick en utskallning och fick skammas lite for att jag hade tuggummi i munnen. tankte val inte jag pa!!!

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0