hur?!

har gatt runt med en sjal runt halsen hela dagen och det hjalper faktiskt riktigt bra mot kall artifierad luft fran en maskin maste jag saga. det ar latt att vara efterklok for jag onskar verkligen att jag haft den pa hela veckan.
osnyggt men bekvamt, och det sistnamnda ar vad som ar viktigt i denna ointressanta smorja.

till nat helt annat.. ar det nagon som har hort talas om foljande scenario?;
en kund till oss blev mycket snopet bestulen pa sin mobil i morse nar hon skulle kopa cigaretter i kiosken bredvid salongen. nar hon lanar var telefon och ringer upp sitt nummer svarar tjuven och informerar att hon far tillbaka den for 500 shekels (1000 SEK). sagt och gjort moter hon upp med honom och byte sker.
nar jag berattade detta for I sager han att det ar valdigt vanligt har och att detta t om hander med bilar. biltjuven i fraga begar vanligtvis en summa som ar halften av vad bilen kostade och far som han vill.
och det ar det jag inte riktigt forstar. hur kan tjuven komma undan med det? borde inte polisen kopplas in? var finns haken? for nan maste det ju forstas vara. helt sanslost hur folk kan komma pa sana satt att "tjana" pengar pa. forvanar mig inte alls om detta bara hander har faktiskt..

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0