battre sent an aldrig

som jag forstar det har det redan varit Pask hemma i Sverige. blir lite smatt forrvirrad med alla helger och hogtider nu nar jag bor i landet dar vi "firar" nagot jamt och standigt. som igar t ex, 1 april.. chefen forsokte lura mig men var inte ens installd pa att det var dagen for lurendrejerier utan trodde bestamt att det var den sista april och 1 maj, men pa sista april ar det val dags for majkasen? shit vad kass man ar!! som om jag bott utanfor Sveriges granser i all oandlighet, men faktum ar att jag inte varit insatt om nar ens nar jag bodde "hemma". det enda som har varit intressant ar ledighets dagarna och paskaggen med godis och inte varfor vi firar Pask overhuvudet taget, aven fast jag saklart vet varfor enligt religionen.

image252

hursomhelst, har firar vi Pask (Pesach) inte forran den 18:e april sa jag har en ny chans. dock ger man inte bort godis och sant utan klar sig i vitt och har en allvarlig oppningsmiddag om varfor och boner i all oandlighet innan det ar dags for bbq dagen efter. inte ens agg i allmanhet ar relevant i judiska trons firande.
image253

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0