inkopslista

sitter har och funderar pa vad jag ska kopa med mig fran Sverige... listan borjar redan bli lang och jag vet inte hur jag kommer fa plats med allt pa tillbaka vagen. vill inte ta den storta resvaskan med risk for overvikt, men kanske de tillater den minsta som handbagage.. dom ska ju vara sa EXAKT i Sverige sa man ska aldrig vara saker.
(minns nar jag flyttade till Spanien, fan vad dryga dom var pa Sterling)

hittills:
- citronpeppar, aromatkrydda, grovt havssalt
- tjock tandtrad med mintsmak
- svinto
- kaffe
- massor av losviktsgodis och yoghurt dragerade cashewnotter
- rund & god solrosbrod, knackebrod
- JOICO shampo, balsam, inpackning, serum, (minst 2 av varje)
- mm mm

vad tontigt det ser ut, men kan ju inte ra for att det inte finns har i Israel. kaffet smakar skit  t ex. hittills har jag fatt noja mig med att dricka Nescafe och det ar verkligen inte detsamma. kaffebryggaren ar inte en vanlig maskin i hushallen har utan det ar "Nes" eller turkiskt kaffe som galler, men det ska jag snart andra pa.
Aroma erbjuder dock gott kaffe, men det ar inte alltid jag finns i narheten, speciellt inte pa morgonen.
losviktsgodis finns, MEN valdigt daligt utbud, allt smakar lika sott och sliskigt och har farger som ser riktigt fargamne-giftiga ut. i Sverige brukar jag kalla det billigt godis, b-godis som endast finns i de sk. "turk"-butikerna.



Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0