What the **** is going on?!!

For nagra dagar sedan fick jag kannedom att det finns en Svensk (javla) Community har i Tel Aviv. Tydligen finns det ganska manga svenskar har i Israel sa nu arrangeras det moten och de samlas och traffas for att ha svenska fester och fira  t ex midsommarafton tillsammans.
Denna vetskap gor mig otroligt irriterad for jag kan bara inte forsta varfor man reser till ett annat land for att sedan dar umgas med samma folkslag som man lamnade bakom sig. Vart ligger poangen med det egentligen? Ar det inte det som ar sjalva grejen, att man aker till ett annat land for att ta lardom av en annan kultur, traffa nya manniskor, lara sig ett nytt sprak och uppleva nagot annorlunda? Sverige kommer alltid finnas kvar sa varfor inte ta vara pa tiden man tillbringar utomlands till nagot vettigare.
Det roligaste av allt ar folk som reser utomlands och sedan jobbar pa ett svenskt foretag eller pa ett foretag som behover svensktalande arbetskraft. Samma dar, vart ligger poangen? 
Ok, nan enstaka svenne van kan jag forsta, men inte att man blir van med de flesta som gar pa t ex samma sprakskola som en sjalv..
Eller som nu  i Spanien, tydligen kan man besikta sin svenska bil dar numera eller flytta till ett svenskt omrade. Ah sa trevligt!!! What the fuck is going on?!
Jag tycker alla dessa skrattretande individer bor halla sig hemma och fortsatta leva det liv de levde innan de tog beslutet att sk. "prova pa nat nytt", for bevisligen sa verkar de anda inte ta det riktiga klivet ut och vaga, -att VAGA prova nat nytt.
Det ar ungefar lika IQ-befriande och risk for huvudvark som detta.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Svenska områden i Spanien? Haha, va det dummaste jag hört.. Jag förstår inte heller vitsen med att enbart försöka omringa sig med svenskar, fast måste endå säga att det kan vara skönt att känna någon enstaka svensk. Speciellt i länder som israel, där allt är minst sagt lite krångligare än vanligt.. ;) Men hallå, ja det finns en gräns!

2007-11-06 @ 15:17:18
URL: http://sweetholycrap.blogg.se
Postat av: naturalblonde

Ja precis, en grans.. for det hade varit kul om vi traffats innan du akte harifran.

2007-11-07 @ 09:40:55

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0