scary girls

imorgon ar det redan november och vi har fortfarande sommarvader. har gar folk runt med sina sma sommarklanningar, shorts och flip-flops medan hemma i Sverige ar det typ snart vinter.
jag kanner mig riktigt lyckligt lottad just nu samtidigt som det kan vara lite mysigt ibland med hostens rugg.

blev lite besviken (kul att ha nagot som inte finns har) men verkligen inte forvanad att jag inte kunde kopa ett enda passande plagg hit nu nar jag var hemma sist.
dessutom, arets mode var inte sa mycket att hurra for. nastan allt i stickat, gratt och svart och i alla butiker var det mer eller mindre samma sortiment. hur star folk ut att se exakt likadana ut?! som om de vore klonade. hur kanner de igen varandra? for jag lade aven marke till att  det aven verkar vara pa modet att ha sonderblekt risigt langt har (helst rakfonat), storsta storlek silikon-tuttar och sa mycket spackel som mojligt pa sig mitt pa ljusa dagen. sag ut som om huden i alla tjejers ansikten skulle kunna ruttna dar under lagret, sakert aven botox-preparerade allihopa.
det varsta jag sett, som om de vore transor hela bunten, forsoker bli nasta Playmate of the year eller kanske t om en Barbie-kopia som Lolo Ferrari, som sa tragiskt dog av just denna fixering.
har det verkligen forandrats sa mycket pa 1,5 ar da jag var hemma sist eller har det alltid varit sa men jag lade aldrig marke till det forran nu?
givetvis ar det upp till var och en hur man vill identifiera sig utseendemassigt, men skrammande ar nog ratt ordval har.. Sverige i ett notskal..

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0