la la la la laaa

idag ska jag aka och hamta mina skor som jag kopte forra veckan. sen var det dags for tandlakaren igen. borjar bli trott pa de eviga besoken dar. tycker inte det hander nagonting med tanderna sen jag satte dit metallen for 6 manader sen. spanna spanna och spanna. nu gar det ga fort sa jag kan ta bort skiten. for det ar just sa det kanns. smutsigt dar inne. hur mycket jag an borstar och grejar finns det nanting kvar. borjar bli van att ha den dar nu, men det ar fult, riktigt fult. min chef tycker det ar sexigt, hur han nu kan tycka det..

har precis vant var shaggy-matta och dammsugit den fran allt skrap efter ha legat omvand i 4 dagar. kanner mig lite lurad for forsaljaren sa att den aldrig skulle kunna bli smutsig och det ar vad den ar just nu. man ser ett tydligt marke vart bordet statt och jag tror inte den gar att rengora pa annat satt heller.
aven var italienska skinnsoffa ar jag lite sur pa. man kanske far skylla sig sjalv nar man valjer att skaffa benvitt, men det ar ju snyggare sa. rengoringsmedlet funkar inte alls sa bra som det borde och nu forsoker jag overtala I att vi ska byta. jag ville ju fran borjan ha en gos-vanlig soffa som ar lite bredare i sitsen och med mjuka kuddar sa man kan ligga bredvid varandra, men han overtalade mig till denna som ar totalt raka motsatsen. man kletas fast i skinnet och den ar omojlig att fa ren snyggt.
egentligen ar kanske inte IKEAs kvalitet sa bra nar det galler soffor, eller vad vet jag for har aldrig haft nan, men har namligen fatt reda pa att deras andra varuhus har i Israel inte far oppna sa nu star de har med containers fulla av mobler och soffor som de saljer  for halva priset for att bli av med allt. med tyg ar det ju bara att skicka in det i tvattmaskinen och sen ar soffan som ny igen. jag hoppas jag kan overtala honom. men det ar som min lararinna berattade for mig igar, "Gud ger oss bara det nodvandigaste, inte sant vi egentligen inte behover", sa det kanske menas nu da att jag inte kommer fa en ny for vi har en som uppfyller sitt krav, (att sittas pa) hur mycket jag an tjatar.

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0