idiotiskt dumsnal

har denna morgon varit sa hurtig att jag redan varit ivag och handlat och kom hem med bla det som jag egentligen bara skulle kopa, en fransk kaffepress. antligen sitter jag och avnjuter en riktig kopp kaffe for forsta gangen sen jag flyttade till Israel. hade jag haft en kaffemaskin hade det givetvis blivit Lavazza men far noja mig med Zoegas istallet som jag kopte med mig fran Sverige. det ar ju bara jag har hemma i vart hus som dricker kaffe sa far tyvarr noja mig med det.

igar var jag pa sko-jakt igen. hade haft ett par lader-sandaler i huvudet valdigt lange men tankte att jag ska kopa dem nar rean borjar for jag tyckte att 500 kr for ett par sandaler var lite dyrt och dessutom verkade det inte nan risk for utforsaljning av dem for de ar lite udda. nu fick jag ata upp det med att inte en enda fanns kvar i min storlek i hela landet, kassorskan kollade upp det. sa dar fick jag. dumsnal verkligen. ibland forstar jag inte hur dumt jag tanker. (och kassorskan forsokte trosta med "ja, men det ar ju bara ett par skor".)
hande samma sak forra aret, men da var det inte priset utan grejen att inte orka ga och vaxla valuta som var orsaken. det har maste bli sista gangen jag tanker sa idiotiskt. hittade i och for sig 2 andra som jag kopte istallet. ett par bruna med mellanhog klack och ett par knall orange stovlar, men det hor inte hit. vill man ha nat speciellt sa vill man.

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0