damn me

hur ska jag ta mig ur det har nu da? hade glomt bort att jag har religions-lektion senare och jag har inte studerat nanting. det ar inte snallt. min lararinna aker hit speciellt for mig och staller upp helt gratis och jag kan inte ens gora de ynka sma uppgifterna hon bad mig om. istallet sitter jag har och glor som en gammal karring. ibland blir jag inte klok pa mig sjalv alltsa. nu ar det forsent ocksa. antingen far jag helt enkelt saga som det ar, att jag helt glomt bort det vilket kommer gora mig till varldens mest oarrangerade eller sa far jag dra en historia om mycket jobb och lite fritid. det sista blir det antagligen, men det bar emot.

Kommentarer
Postat av: J.

Så man behöver inte betala för religionslektionerna alltså? Det trodde ju jag!
Är det förresten inte rabbiner eller något som håller i det om man nu ska konvertera (har för mig att det var det du skulle göra...)? Eller kan de ordna så att man får göra det med någon annan?

2007-10-21 @ 17:18:22
Postat av: naturalblonde

jo, det ar Rabbanotet som beslutar om man far konvertera i forsta hand, sen maste man fa godkant av Migrationsverket nar man ar "fardig" judinna pga att man da far en massa formaner och hjalp av staten. och i vanliga fall vill de saklart ha betalt for lektioner. finns bade skolor och som jag privatlektioner. men i mitt fall fick vi hjalp av en Rabbi som ser det som sin heder och vagrar lata oss betala.

2007-10-22 @ 09:21:03

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0