uuuaaa!!!

image195

Nu ar det verkligen vinter!!!! Fattar inte hur snabbt det gick. Forra helgen, dvs for bara 4 dagar sedan var det strandvader och nu... usch!  Vintern har ar inte rolig. Foredrar nastan hellre sno och massor av minusgrader an plus 15 och ett evigt regnande.
Sitter inne med mitt morgonkaffe och huttrar och svar over att det inte har centralvarme i husen har som i Sverige. Sa skont att bara kunna vakna upp och inte behova satta pa sig femtioelva tusen trojor och strumpor.
Forvisso ar de flesta boenden installerade med "Mazgan" (varm och kall air-condions system") har, men luften fran den mar jag daligt av. Dessutom tycker elverket att man ska betala lite extra avgift de tider man anvander dem mer, som i somras t ex. De hojde priset for de vet att folk maste anvanda air-condion i hettan. Na, nu far I ta och raska ivag och kopa ett par staende el-element tycker jag.
Jaha, da borjade det sporegna, aska och blixtra ute ocksa. Det kommer bli en trottsam dag av morker ser jag redan nu.

Igar hann det med att vara bade jordbavning (en mycket liten sadan dock), sporegn, aska och blixtar pa en och samma gang.
En fiskare dog av en blixt som slog ner i honom och jag korde vilse i morkret kombinerat av ett regn som om nagon stod och hallde hinkar ner pa bilen. Sag inte ett skit.
image196

Tider som dessa kan man lika garna jobba hela tiden, for annat an inne kan man inte vara.
Vilken tajming att jag tagit pa mig mera timmar fram till nyar. Kommer sitta fint for Thailandresan i januari.

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0