motivations expertens basta tips?

Da ska vi se här, hm.. Efter att ha legat en del pa latsidan senaste, borjar inse att jag faktiskt har ett a annat att ta styra upp. Det ar ingen inbillning tro mig, bara en tragisk verklighet.
(bilden nedan: not my ass!! but i could have been..)
image193
Enligt experterna ska man
*Ata bra mat
*Dricka ordenligt med vatten
*Sluta med alkohol och tobak
*Kora MINST 4 konditionspass/vecka
(sa dar sket det sig direkt..)













Allt som oftast gor jag sa har  hemma i soffan. Inget anstrangande med det. Och gott ocksa.
For att lyckas ska man (for att kopiera motivations expertens basta tips):

*Tank inte "aldrig mer far jag"
*Tank jag far men jag har kontrollen och valjer nar och vad
*Bestam att du t ex ska unna dig 1 chokladbit pa fredag. njut av bara den och at EJ mer an bestamt
*Tank inte "allt eller inget"
*Tank "den langsiktiga livsstilsforandringen ar den som raknas och jag har redan uppnat mycket"

Later som det ar tips for en bulimiker eller anorektiker om nan fragar mig..
Hade jag skrivit artikeln hade det blivit typ en rad med motivationen "Med sunt fornuft kommer du langst"...

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0