fisk, men inte rakor

snart maste jag gora mig redo for annu en lektion med Sarit, min religionslarare.
igar avslutade vi alla "brashåt" (böner) angaende maten, vad som kommer forst och sist, vad som ar hogre varderat an nagot annat osv.
kan bara saga att det ar ett djupt invecklat men valdigt strukturerat tankesatt bakom det hela. har man koll pa detta, har man koll pa mycket.
nu fattas det bara en forklaring till varfor man inte bor ata skaldjur (love it) och gris, sen sa ska jag nog kunna det har.  atminstone over det stora hela tills jag praktiserar min nya kunskap. an sa lange sa far jag ju inte det sager hon. jag ar "Goj", dvs kristen, och sa lange jag ar det far jag bara lara mig och forsoka forsta allt. nar jag val blivit judinna sa ar allt fritt fram.

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0