antligen

Tidigare denna kvall/morgon eller t om igar kanske jag borde saga, larde jag mig att "Min" pa hebreiska betyder sex. Det hade jag aldrig ens hort innan, trots att jag bott har i hela 16 manader.
Alla dessa lektioner om hur man ar och beter sig som en judinna i Israel ar inte bara valdigt informationsrikt gallande religionen i sig utan aven spraket. Jag tycker jag har ratt bra koll i vanliga fall, dvs. pa jobbet och all annan tid jag spenderar i israelers narvaro anda till jag deltar pa en av mina lektioner. Nastan varenda ord ar frammande och passerar mina oron sa snabbt att jag hinner glomma bort det korrekta uttalet och darmed forsta bokstav i min jakt att forsoka hitta den ratta oversattningen fran engelska till svenska i min hjarna. En ordlista ar alltsa bara att glomma, och ingen hittills pa dessa moten har kunnat hjalpa mig med engelskt tal...

image197


Nu kan man ju fundera varfor jag sitter har i just denna timme pa dygnet. (Ganska ointressant egentligen men..)
Det enda jag kan informera ar att det lika garna kunnat vara 5 timmar tidigare som senare. Det har varit ett evigt morker, forutom ett par schizofrena tillfallen under dagen da solen borjade skina mellan sporegnet.
Jag ar forvirrad i den bemarkelsen att jag har fatt alla mina tankar och onskningar besvarade ikvall, jag har druckit nagra glas mer an vanligt en kvall som denna (oftast aldrig) och befriats fran alla fragetecken och fatt bekraftat att jag aldrig kommer vara ensam. Jag ar sa lycklig.

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0