sand och ater sand

Yuckie!! Idag kommer det bli ett sant dar ackligt vader igen, kvavt, 35 gr, sandigt och ev regna. fick den perfekta bilden for att kunna ge en bild av sand-dimman. Kan ni se det gula faltet mellan den gravita himlen och Tel Avivs byggnader?
Nar ska det har sluta egentligen? Lagenheten ser ut som en liten unge lekt med sand inomhus sa idag behover jag inte ens bry mig om att stanga fonstren.
image55

Den har veckan hittills har varit allt annan an lugn pa jobbet, vete fan var alla manniskor kommer ifran!! Dessutom ar vi underbemannade och det gor ju inte saken battre. 3 dagar i streck med 10 timmars arbetande konstant.
Borjar kanna av ryggen igen och det ar inte bra, har dessutom kopt nya arbets-sandaler men inte ens dom kan rada bot.
Min pojkvan sa till mig igar att han ska ringa min chef idag och saga till honom att jag inte kan jobba sa har mycket langre for han kan inte se mig sa har sliten varje dag och med den lon jag far ar det inte knappast vart det. For pengarna behover vi inte, jag jobbar for min skull, for att jag tycker det ar roligt, men det blir inte roligt sa har. Ingen tid till att umgas har vi heller.
Kan ju verka gulligt det har men min kille forstar liksom inte att det har ar hur man jobbar i Israel tydligen, mindre varde an en mygga, man sliter som ett djur, har knappt en lunch och far ta all forbannad skit alla kunder kommer med. Israeler i allmanhet borjar ga mig pa nerverna, ordentligt!! Vissa ar ju helt javla dum i huvudet och fattar liksom ingenting, som om de bott i en grotta hela sitt liv.
Forstar min kille, och sjalv vill jag inte heller jobba sa har, men jag ar radd for att chefen kommer att saga att jag maste sluta da for han behover nagon heltid och det vill jag inte. Jag vill jobba, och battre plats kommer jag nog inte hitta som dessutom ligger 2 minuter fran mitt hus. Dilemma. Och vill inte heller framsta som om I bestammer vad jag ska gora och inte gora, for sa ar det verkligen inte!!!
Men det ar sa har israeler resonerar, take it or leave it!!

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0