overkurs

det har har nog varit en av de absolut finaste och varmaste dagarna hittills och jag ar sa sur att vi inte spenderade den pa ett helt annat stalle an varifran vi just kom hem ifran. alltid samma gamla visa och kan inte komma ur den heller. 
image74
                       
har haft en intressant diskussion med I's bror om judendomen i storsta allmanhet och har nu insett att det ar nog inte sa latt som jag trodde det skulle bli med den dar boken.
brukar inte lasa sa mycket bocker overhuvudet taget, gillar inte romaner och fiktion utan mer "Vetenskapens varld"-bocker, sana som ger en en inblick i de mest bisarra men helt naturliga omraden utifran var egna existens. varfor? nar? var? hur? bocker som forhoppningsvis ger ett avtryck for framtiden. motiverande, kritiserande, stodjande, analyserande osv.
vad jag ville komma fram till ar att jag inte alls ar sa motiverad langre till att studera den dar boken som jag trodde jag skulle vara, och det ar inte bra alls. jag trodde att det skulle vara intressantare, och kanske det ar det ocksa, men den har forfattaren/oversattningen gor det valdigt komplicerat att lara sig nagot alls som jag dessutom maste komma ihag.

image75

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0