the summer is here!!

de har sagt pa vaderrapporten att idag kommer det bli den varmaste dagen hittills pa aret (och det ar ju bara mars an..)ca 25 grader och jag tror dom har ratt. visserligen ar klockan bara 10 an (1 tim fore Europa) men det ar stekhett ute och helt vindstilla. det ar sa skont!!! ska till min pojkvans foraldrar idag och tillbringa Shabbaten med hela hans familj sa lite ledsen ar jag att jag inte kan aka till stranden. 
men en kompis till mig i Barcelona sa att det kommer bli den varmaste sommaren pa 50 ar sa om det blir sa kan jag ta det lugnt ett bra tag till for har borjar vintern i november/december nasta gang och blir det hetare an forra aret blir det ganska jobbigt faktiskt med solen hela tiden for luften ar sa fuktig aven om jag ar en sommartjej. jag hatar att standigt svettas, men det var sa enkelt nar jag bodde pa Ibiza for da tog jag bara cykeln 5 min och vips var man pa playan eller som i Barcelona dar vi har var andra lagenhet  (men som vi hyr ut) som ocksa ar 5 min gangavstand fran beachen. det ar sa harligt, alskar havet!
ska iallafall forsoka sitta i solen och fa lite farg idag for man ser sa blek ut nar man dessutom ar blond, (haret smalter in med ansiktet) och jag vill ju se lite frasch ut imorgon nar jag borjar min forsta dag pa jobbet. och lite nervost kanns det ocksa for min hebreiska ar sa kass sen jag slutade sprakkursen och det kan bli svart att kommunicera med chefen som inte pratar manga ord pa engelska, men i varsta fall far jag val ringa min pojkvan som far oversatta, ha ha. vi bor ju som sagt bara runt hornet....

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0