Sverige vs Israel

jag brukar folja yenny s blogg framst for att jag tycker att hon har sa helt ratt kommentarer och for att sidan ar kul att titta i. blev lite smatt konfunderad over hur en tjej som kommenterade resmal i yennys senaste inlagg, hur man kan stodja ett land som Israel.
egentligen borde jag inte ens odsla min tid for hon ar ju bara en i mangden och som jag heller inte kanner men dessvarre vet jag att det finns fler. alla har ratt till sina asikter men ar man fodd och uppvaxt i Sverige har man oftast inte den blekaste aning om vad som forsiggar runt om i varlden annat an vad man ser pa tvn och vad politikerna sager man bor tycka och tanka. man visar oftast en helt fel verklighet for folk gillar ju mer att hora om allt daligt an om vad som ar bra. man maste alltid peka ut nan som den elaka.
Sverige ar ett fegt land pa manga satt, vagar inte sta for sina asikter och vill inte beblanda sig i att forsoka hjalpa krigharjade lander mer an att skicka hjalp efterat, nar nagot hemskt hant.
jag OGILLAR verkligen det upplagget. dessutom man blir intalad som ung att soka jobb inom yrkesomraden det ar brist pa och inte vad man ar intresserad av och det ena med det andra. att det ska kannas fel att tycka vad man vill och att man inte bor se annorlunda ut an andra eller gora motsatsen vad andra gor for da kanske det ar nat fel pa en.
jag sager inte att jag ar perfekt pa nat satt men tror de som flyttar fran Sverige ar de som insett vilket strunt man omges av dagligen och gar sin egen vag i jakt pa det liv man vill leva.
och ta mig inte fel, jag ar helsvensk och tycker att Sverige har manga bra saker att erbjuda speciellt for de socialt missanpassade och arbetslosa aven om det inte racker till, aven sjukvarden och omsorgsbiten ar vi valdigt bra jamfort med andra lander pa men for mig ar det inte tillrackligt for att vilja bo dar, iallafall inte nu och pa valdigt lange.
varje gang jag aker hem och halsar pa kanns det som att kliva in i en varld dar ett stort svart moln svavar over en och iakttar varje steg man tar ifall man skulle kliva fel, for skulle man kanske polisen kommer och tar en.

Kommentarer
Postat av: Gia

Klockrent! Utlandssvensk myself.
Känner igen mig i precis varenda ord du skrev...

2007-04-02 @ 23:18:06
URL: http://iseeyouyouseeme.blogg.se
Postat av: Rouaa

Jag tror att det den personen menade var att hur man kan stödja ett sånt land genom att vara där, jobba osv, rent politiskt.

2007-04-11 @ 07:03:39
URL: http://www.rouaa.blogg.se

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0