schwedit!!!

min chef ar bra rolig han! varje fredag kommer det ut en extra sida skvaller om allt och alla och vad som hant under veckan i dagstidningen har och eftersom han ar en valdigt kand figur har omkring finns han med varje gang. forsta veckan jag jobbade skvallrades det om att en svenska (jag alltsa) med israelisk pojkvan flyttat fran Barcelona till Israel och att min chef efter allt prat om swedish hit och dit antligen fatt sina drommar besannade med att verkligen fa en blond svensk tjej med i arbetsteamet, och eftersom han alltid skamtar med alla kunder om att gora dem swedish beautiful kunde ingen tro att det verkligen var sant.
men nu har den vagen lagt sig sa den har veckan kunde han inte lata bli att gora annu ett skvaller om mig ; om att nagon tjallat till polisen att jag borjat och att jag formodligen inte hade arbetstillstand.
detta hander alltsa efter att ha jobbat i bara 2 veckor!!!  polisen smog in pa salongen och fragade ut mig som om jag gjort nagot riktigt kriminellt, jag kande mig valdigt illa tillmods men eftersom jag saklart har arbetstillstand och aldrig skulle vaga jobba utan det  (for blir jag ertappad far jag aldrig komma in i Israel mer) sa var det ju lugnt, men de var tvungna att folja med mig hem eftersom jag hade alla papper hemma, och det kandes annu mindre kul.
jag hade faktiskt fortrangt handelsen fran forra veckan tills idag nar vi hade photoshooting hela morgonen for att vara med i tidningen. (inte for att jag ville men hade liksom inget val, fatta vilken humor!! min chef tycker det har ar komiskt, vilket det pa satt a vis ar nu efterat men inte sa att hela Israel far reda pa det eller?!)
jag sager da det, snacka om att folk kan bli sa avundsjuka och bittra att de gor nagot sant. normalt satt kommer polisen inte overhuvudet taget till arbetsplatser bara sadar, och for ovrigt brukar det mest kontrolleras bland ryssar och folk fran osteuropa for de flesta som kommer hit darifran flyttar hit for att jobba som hora, och det uppmuntras inte!!

for ovrigt har min dag gatt valdigt fort och har varit mycket trevlig. det ar alltid lika kul nar man far komplimanger av folk som inte beter sig som neandertalare och som uppriktigt menar dem, idag var en san dag.


Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0