overkord & bantad, men glad...

Kanns som jag blivit overkord av en angvalt. Vaknade "sent" hm.. for att vara lordag och allt. Skont att veta att jag ar ledig i morgon ocksa. Vilken tur att sondagen blev min dag.

Gardagen var inte nadig. Kandes som den aldrig tog slut. Kom hem fran en helt kaotisk dag pa jobbet runt 15.30.
I hade varit hos sin mamma och tagit med min favoritmat hem, namligen kuba i pumpasas, yummie!!! Hon ar ju bara for gullig som gor speciella till mig eftersom jag inte ater alla sorters kott. vilken smakupplevelse!!!
Men tyvarr sen ater till arbetsuppgifterna; Stadning... usch och usch hur trakigt det kan vara!!
Vi far namligen gaster idag som kommer hit for forsta gangen sa hade inget val. Brukar oftast skjuta upp den till sondagkvallar, aven om det har i Israel brukas fixas innan shabbaten. Man bor ju inte utfora arbete under den enligt judendomen sa man maste val folja det da, he he. Hann bli klar precis till solen gick ner, dvs runt 20,  da var jag helt trashad minst sagt. Fortsatter jag sa har behover jag ju inte borja ga till gymmet igen. Kanns som jag gick ner ett par kilo igar, trots:

image105

Har fatt en ny kompis hem i frysen som jag inte kan fa nog av. Namligen chokladpraliner som glass. Fast det ar inte riktigt glass utan "Farbe", dvs soya-protein istallet for gradde eller mjolk. Inte visste jag att det kunde vara sa gott med soya. Har nastan atit upp alla 60 bitar som vi kopt att bjuda folk pa, he he.  i just love chocolate!!! 
Annu ett grej judarna inte gor ar namligen att blanda kott och mjolk-produkter sa de har alternativ gradde, mjolk och glass. Har sa langt jag kan missas vetat det, men av vilken anledning ar lite vag, har fatt sa manga olika svar till det. Vad jag mest glads at in this subject ar att jag ANTLIGEN kan tillaga saser och matratter med "mjolk-produkter" utan att forst tanka "det kan jag inte heller gora, for det ater ju inte I". Skams faktiskt lite att jag inte vetat om dessa produkter forran nu, (och I har ju verkligen noll koll!!!) har ju anda bott har snart 1 ar. Better late than never..

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0