mi movil nuevo

fram till kl 17 idag var jag fortfarande totalt handikappad av att ha en helt sonder krashad mobil sen lite mer an en vecka tillbaka, dvs displayen trasig och ON-knappen oanvandbar sen jag bokstavligen slangde den i marken. nu ar jag inte det langre, eller inte riktigt da, for alla mina nummer var tydligen sparade i sjalva telefonen och inte i SIM-kortet sa imorgon bitti kan jag aka tillbaka till butiken och fa de overkopierade for de skulle pilla lite sa atminstone
de skulle fas tillbaka= livsviktigt!!!  

jag kopte ju faktiskt en ny istallet for att laga den gamla for det blev ju mycket billigare. det ar inte precis vad jag ville ha men for det priset jag betalade funkar den till jag aker till Spanien inom en valdigt snar framtid.
(fast jag bytte skalet till guld, hi hi)
i Israel finns det namligen inte sa manga modeller att valja pa for/och de senaste kommer hit typ 1 ar efter Europa, kanske for att de flesta faktiskt tillverkas dar... sen det viktigaste ar ju egentligen att det gar att ringa, ta emot samtal/sms, resten av fuktionerna ar pa nat vis lyx med tanke pa hur de var i det forsta utvecklingsskedet..

det ar skumt hur fort det kan ga att bli beroende av saker och ting, for visst funkade det hur bra som helst innan mobilen ens fanns och dessutom var man battre pa att halla tider till moten etc. nu ar vi sa bortskamda och blir forlatade med att kunna ringa och dra en ursakt till varfor vi inte kan komma eller varfor vi ar forsenade nar vi i sjalva verket inte ens ar pa vag men tanker att man kan ta det pa mobilen...det ar lattare att ljuga nar ingen ser.

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0