krigszon

da sag man ut som en krafta igen da, eller iallafall pa ryggen. tyckte inte solen var sa stark igar men har inte haft bikini pa mig sen forra helgen sa kanske darfor.
shit alltsa. trodde jag skulle fa ett mindre nervsammanbrott pa vagen till och fran stan. folk ar verkligen helt storda i trafiken, man blir morkradd!!! zick zack hela tiden (byter fil) t om i trafikljus-korsningarna utan blinkers, fullstandigt kaos, som en krigszon. kommer ihag vad min trafik-larare sa till mig, "vanta ska du fa se, nar du fatt korkortet kommer du bli som alla andra, skrika svarord och kora som man inte bor kora". gissa om jag forstar vad han menar. man har inget annat val an att kora som dem for att komma fram overhuvudettaget. tycker jag kor skit, och an sa lange ar det inte en enda person som tutat at mig sa jag gor nog det, eller sa har jag bra koll helt enkelt.

pa tal om krigszon...det verkar som Libanon vill ha krig i sommar igen. tydligen skot de in 2 raketer i norra Israel igar igen, utan nan som helst garning innan, typ kidnappning. hoppas Israel inte dras in i detta igen, men tror att om de fortsatter maste de forsvara sig. raketerna skjuts ju mot oskyldiga manniskor. detta ar skillnaden mellan dem och Israel. kan inte omvarlden se hur korkade de faktiskt ar. sluta skylla ifran sig.

Kommentarer
Postat av: yenny

Vart läser du allt det här som händer? Eller tittar du på tv där nere?

2007-06-19 @ 09:32:33
URL: http://yenny.blogg.se
Postat av: naturalblonde

hi hi, jag tittar pa nyheterna har. man far en mycket battre uppdatering. fakta pa fakta och inte nan omgjord smorja

2007-06-19 @ 13:19:04
Postat av: yenny

Jag läste i tidningar från Israel idag att israels nya försvarsminister tillåtit många palestinier att komma in till Israel och få sjukvårdshjälp, och även flera hundra andra nationaliteter bland annar 200 ryska kvinnor som är gifta med palestinier.. vad tycker du om det här?

2007-06-20 @ 14:24:37
URL: http://yenny.blogg.se
Postat av: naturalblonde

Det hade jag visst missat. Jag tycker nog det pa satt och vis ar bra att Israel hjalper dem med sant, och kan darmed visa omvarlden att de inte ar helt obrydda om situationen. For egentligen spelar det ju ingen roll var man kommer ifran, alla ar lika mycket varda. (klyschigt jag vet, men sa sant)Nar jag var i Eilat for nagra veckor sedan var det ett gang israeliska volontarer som hade tagit hand om muslimska flyktingar fran Sudan och hjalpt dem med jobb och bostad (fastan de inte ens har nagra som helst papper) det visar ocksa pa att judarna har stort hjarta. Jag menar, visst finns det dem som ar emot men de flesta vill nog bara fa ett stopp pa allt tjafs mellan varandra. Tyvarr ar det nog sa att sa lange Iran har deras president pa tronen kan det bli svart att fa stopp pa allt bombande, eftersom han bidrar med vapen till terroristerna och hoppas inget hellre att Israel forintas fran kartan..

2007-06-21 @ 07:10:12

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0