ont oga

den senaste tiden har jag drabbats av en hel del forargliga incidenter, eller ska man kalla det olyckor/ otur?
har pratas det om att man har ett ont oga pa sig, (nagon som pratat alltfor bra om en till andra, eller att det gar bra for en helt enkelt sa det sticker i ogonen pa dem; darmed ont oga, aven kallas avundsjuka)

det borjade for nan vecka sen da skar upp hela tummen och fick in smabitar av en glas-anpull pa jobbet, darefter sma "olyckor" da jag rakat klippa mig i samma finger varje gang (och saret aldrig laker) pga att saxen ar nyslipad. tappat glas vid olika tillfallen sa de kraschat mot golvet osv. brant mig pa armen, sa har nu ett 4 cm langt arr dar, riktigt osnyggt osv.
sa av en slump hittade Jag och M ett oga i en lada pa jobbet sa jag sade till honom att vi bor satta upp det genast for att skydda oss, (jag tror pa sant dar..) for det gor ju ingen nytta dar. sagt och gjort, men dagen efter sag chefen det och tog ner det direkt och lade tillbaka ogat i ladan. -"jag tror inte pa det dar sa varfor ha det uppe?" sager han.
sa vad hander.. jo, 10 min efterat star jag och diskar glas, ska lagga upp ett pa hyllan, det glider ur mina hander, stutsar ner i diskhon, (som verkligen gar sonder i 1000 bitar,) stutsar upp igen och skar sonder ett annat av mina fingrar riktigt rejalt. det ar inte sant!!! star dar chockad av vad jag just sett medan blodet sprutar. hur kunde glassplittret hoppa upp och skara mig sa dar djupt? dagen efter klipper jag mig ytterligare en gang i fingret som just lakt sen forra gangen, och igar slog jag upp det igen nar det nastan lakt. det ar fan inte normalt!!!!
ar det otur eller har jag ett ont oga pa mig? det ar alldeles for manga ganger pa kort tid. berattade for I och han tror definitivt att det ar onda ogon pa mig. klantig ar en sak, men sa dar klantig ar ingen sa uteslot den teorin direkt.

det kanns som jag gar i motvind just nu, inget gar som jag tankt, alltid en massa komplikationer nar man ska gora de mest simpla grejerna. som nar jag skulle ta ut pengar igar, ville se mitt saldo, men istallet for att maskinen bara ska ge mig uppgifter om det, stalls fragan darefter om jag accepterar uppgifterna  (vilket jag givetvis gor), for jag antar att svaret bor val vara det.
namen nej, for vips trycker den ut alla mina pengar, jag menar vekligen ALLA mina pengar fran kontot. hur jakla onormalt ar inte det?!! visste inte att det ens fanns ett alternativ att tomma kontot pa en uttags-automat. sa dar stod jag med navarna fulla med pengar, inga fickor eller vaska med mig att lagga dem i, sa det blev ju bara till att traska hem i rask takt igen och nu maste jag vanta till imorgon innan jag kan satta tillbaka dem. ok, inget allvarligt, men sa jakla onodigt!!!!! hur ar det mojligt liksom?!

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0