divorcees

jag ar omringad av 2 divorce-couples for till fallet. den ena ar varre an den andra.
en av fruarna vill ha ena mannens alla pengar och t om saga upp sitt namn om att han ar pappa till deras 5 arige son efter 6 manader som gift och 11 ar som par, medan de andra paret varit tillsammans i typ 2 ar (gifte sig efter 6 man) , och redan skaffat sig en unge som nu ar 7 manader. i denna historia ar det fruns mamma "the golddigger" och formodligen lite fruns omognad som ar boven i dramat och skapat mer an tillrackligt med elande och rent helvete.  fattar verkligen ingenting av deras situation, totalt fucked up.
jag sager bara peppar peppar till mig sjalv om att nan av ovanstaende historier aldrig kommer intraffa i min relation. sen kanske ett aktenskapsforord hade kunnat hjalpa par nr 1, vilket de inte har sa det ar ju en viktig sak ifall jag skulle hamna i den sitsen, att gifta mig alltsa. kanns i och for sig inte som att jag och I ar sana manniskor som skulle sjunka sa lagt som att pengarna skulle vara det vasentligaste om barn ar med i bilden.
i detta land ar det tyvarr som sa att alltfor manga gifter sig just pga pengar. jag sager inte att ekonomin ar helt oviktigt, men har man barn tillsammans maste man umgas hela sitt liv med varandra oavsett om man vill eller inte. ett ansvar for livet, sa att bryta med klass bor val vara att rekommendera. sen ar det val lattare sagt an gjort...

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0