the check-system is crap

jag blir sa trott ibland pa dessa idiotiska regler som dom har kommit pa i detta land.
har far man t ex en check nar man far sin lon "utbetalad", inte direkt pa kontot som i normala lander.
na har ar de sa jakla check-kata och we love everything about America att man kan bli galen. det finns verkligen ingenting som ar bra med de har checkarna och det var lite av vad jag fick erfara igar. dessutom forvandlas banken till ett gigantiskt slagfalt da lonerna kommer for nummer-system vad ar det for nat?! folk springer in och ut, skriker och beklagar sig och bestammer med personen fore att "jag ar efter dig, ska bara ga och roka" for ingen har talamod att vanta pa plats heller. rena rama vilda vastern.
vad jag skulle komma fram till ar att det namligen finns tva slags checkar man kan fa utskrivna, en som ar "oppen" som du kan ga till banken och fa cash direkt eller hamta ut pa ett vaxlingskontor ELLER en san som givetvis jag alltid far men som jag inte visste fungerade pa detta sjuka satt. man kan inte ga och hamta ut sina pengar pa banken med denna utan bara satta in pa sitt bank-konto och fa pengarna 4 dagar senare pga av sakerhetsskal mot ev forfalskningar. vad ar det for jakla trams?!! jag ar jag!! sa igar stod jag en halvtimme helt i onodan i kon pa banken och fick lamna helt tomhant. blev sa irriterad sa ni forstar inte.
grejen ar den att jag i vanliga fall inte hamtar ut direkt for har aldrig behovt, men fick ett tips av en vaninna som alltid brukar gora sa sa jag tankte jag provar det jag med for ar lite i av en ekonomisk katastrof for tillfallet, allt pga av Sverige-resan for 2 manader sedan. men vad hjalpte detta mig nar jag anda far vanta till pa mandag for att fa satta spratt pa min stackars lon. men det finns sakert nan mening med det har, som vanligt!

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0