Lucia, my friend

for forsta gangen since ever tror jag borjade jag langta tillbaka till da man fick se ett livs levande Lucia-tag igar.
allt p ga att jag borjade prata med D pa jobbet om vilken hogtid muslimerna firar nu och varfor. han ska namligen aka till sin familj langt langt uppe i norra Israel idag och han tyckte for en gangs skull att det skulle bli ganska trevligt. muslimerna har en hogtid om att inte slakta djur, exakt vad som var inneborden med denna forstod jag inte da hans engelska bryter av ganska mycket och stoppar in hebreiska ord som jag inte forstar, men det gor ingenting. D ar rolig han. mest langtar jag nog efter lussekatter och glogg tror jag, men det ska jag forsoka styra upp pa sondag. 3:e gangen gillt bor val ge mig tillracklig assistans och tur att fixa till dem dar bullarna nu. gloggen ska jag forsoka hitta pa IKEA, och har de inte sant i butiken nu nar jag kommer ska killen i kassan fa veta en hel del om vad jag tycker om deras sk "Svenska" butik. inte for att det kommer hjalpa ett skit, men nan maste jag ju ta ur min aggression pa eller? sist jag var dar hade de ingenting av vad vi har som inte Israel har.
kanske det vore enklare att lata mamma skicka en lada med grejer, men innan det kommer fram har det med stor sannolikhet borjat mogla dar inne. battre sent an aldrig funkar tyvarr inte riktigt har...

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0