da var det fest igen

ikvall anordnas nan slags forestallning i en synagoga inte alltfor langt ifran mitt hus pga Hanukkan.
det ar meningen att jag ska narvara pa det har evenamanget for att visa narvaro i den judiska forsamlingen som jag fortfarande inte tillhor, men som jag har chans till om jag visar upp mig tillrackligt pa deras anordningar. grejen ar att jag inte riktigt vet om jag ska ga dit eller inte och det gor mig inte klok i huvudet. egentligen vill jag inte alls, men eftersom det framjar mina studier ar det bra om jag gar. men jag hatar att ga till stallen dar jag inte kanner en enda person, inte ens kanner igen nagon. det ar inte direkt att jag umgas med nagon "kjol" i vardagliga livet, sa nar det ar en san har grej far jag lite smatt panik infor tanken att ga runt och mingla med dessa kvinnor och tanter som ar gifta med atminstone 4-8 barn och hela fadderullan. jag lever ett liv sa langt bort man kan komma fran dessa individer sa vad ska man prata om egentligen? typ, var det fest i helgen eller? det skulle se ut.

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0