onodigt trams

det ar ju bara helt skrattretande!!! snacka om att allt verkligen fungerar efter "regeln" att vara misstanktsamt mot allt och alla har. begav mig tidigt att styra upp detta innan min resa for snart borjar alla hogtider har.

pa banken informerades jag precis om att jag inte kan fa ett Visa-kort som fungerar runt om i varlden, IFALL jag skulle fa for mig att inte atervanda till Israel (eftersom jag inte ar israel) och darmed ha slosat bort hela krediten. (har blir man verkligen pamind nastan dagligen att man bara ar turist och har darmed inga som helst privilegier.)
for har finns det inga Maestro-kort t ex som drar direkt fran kontot annat an for inrikes Israel. ha ha, jag sager da det. om jag vill ha ett maste jag aven satta in en summa pengar som pant for bankens sakerhet.

ALLT, verkligen ALLT ar sa tvartemot vad man ar van vid i Europa. dar ar allt sa enkelt ser jag nu.
dessutom skulle Visa-kortet iallafall vaxla pengarna fran shekel->euro->svenska kronor om jag skulle anvanda det vid kop i t ex Sverige. sa avgiften for mig att vaxla pengar 2 ggr skulle anda inte forsvinna vilket var min tanke med det hela fran forsta borjan, och givetvis att inte behova ga runt med en storre summa pengar som man i slutandan anda kanske maste vaxla tillbaka igen om man inte satt spratt pa dem. vilket trams, sa onodigt krangligt.
sa fungerar det val inte nan annanstans, eller ar det jag som har noll koll?!

Kommentarer

What's on your mind?..:

I am:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0